SISU tungtrekker er laget for tunge jobber der en trenger en kvalitetsbil.




Dette er en solid bil bygget ferdig på SISU sin fabrikk i Finland.
Som alle andre biler i SISU sin Polarserie kan også tungtrekker bygges slik kundene vil ha det.
Rammen er enten en spesialramme på 300mm U-profil med 100mm hjelperamme eller en Solid C-profil ramme på 460mm. Fremakslen er 10 tonns, nummer 2 er 8 eller 10tonns. Tandemen kan fåes som 26 eller 32tonn. Den kan fåes forberedt for 5. aksel.

Maks vekt på bilen(GVW): 72tonn
Maks totalvekt vogntog(GCW): 300tonn
Kraftige fester foran og bak så flere biler kan dra lasset sammen.

Motor er 15.6l OM473 på 625hk
Gearkassen er Fuller usynkronisert med krabbegir, eller powershift 3 med Voith turboretarderkobling. Dette er fint for å ta iveien med tunge lass uten å slite clutch.

Skive er 3,5", Jost, SAF eller det kunden ønsker. Flyttbar skive og skive med hydraulisk løft kan leveres.

Når en ser bilen bakfra ser en at dette er gjenført kvalitet fra SISU i Finland.
1: Deksel for luftventiler
2: Deksel for luftventiler
3: Deksel for luftventiler
4: Batterier
5: Ekspansjonstank
6: Verktøykasse med lås
7: Hydraulikktank på 300 liter
8: Kjølepakke for å kjøre sakte og tungt lenge uten av motoren blir for varm.
9: Verktøykasse med lås
10:Verktøykasse med lås
11: Diesltank på 820 liter
12: AD Bluetank på 90 liter
13: Tilhengerkontakter
14: Dragbjelke for å dra andre biler


Bilen kommer med mange kontakter fra fabrikk slik at de fleste hengere kan brukes uten mye ombygning

Hengerkontakter fra venstre:
1: Styrt ON/OFF Natokontakt
2: Duomatikk
3: Tilhengerkontakt
4: Tilhengerkontakt
5: Tilhengerkontakt 7pol med normalt lys
6: Hydraulikkstyring
7: Hydraulikk retur
8: Hydraulikk trykk


Solid feste til å dra flere trekkvogner etter hverandre


1: 2. aksel opp/ned
2: 4. aksel opp/ned
3: Utkobling av bakre tandemaksel
4: Av/på 2. aksels trykkregulering
5: Justere trykk på 2. aksel
6: Tonn på 2. aksel
7: Langsgående og tvergående sperre tandem